Wycieczka do Warszawy 2023

przez | środa, 24 maja, 2023

W ramach projektu POZNAJ POLSKĘ „ Z wizytą w naszej stolicy”, współfinansowanego przez Ministerstwo Kultury i Nauki, w dniach 15 – 16 maja uczniowie klas ósmych wraz z wychowawcami wyruszyli do Warszawy.
Program wycieczki był bogaty i ciekawy. Pierwszego dnia po przyjeździe do stolicy odwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego. W trakcie prawie dwugodzinnego zwiedzania mogliśmy zapoznać się z wieloma informacjami na temat tego bohaterskiego zrywu ludności. Następnie po krótkiej przerwie na posiłek udaliśmy się na Stadion Narodowy. Tutaj wraz z przewodnikiem mogliśmy poznać sekrety i zakamarki tego obiektu sportowego. Najwięcej emocji wzbudziła niewątpliwie, wizyta w szatni naszej reprezentacji oraz w sali konferencyjnej.
Późnym popołudniem udaliśmy się na pyszną kolację do lokalnej restauracji, która swą architekturą i wystrojem, u większości wywołała skojarzenie z soplicowskim dworkiem z „Pana Tadeusza”.
Noc spędziliśmy w czterogwiazdkowym hotelu w pobliskim Piasecznie, następnego dnia po obfitym śniadaniu wyruszyliśmy na dalsze zwiedzanie. Pierwszym punktem był Pałac Kultury i Nauki. Na trzydziestym piętrze, czekał na nas pan przewodnik, który towarzyszyła nam przez resztę dnia. Po obejrzeniu stolicy z tarasu widokowego, wyruszyliśmy na Stare Miasto. Pan przewodnik oprowadził nas po Rynku Starego Miasta, wzdłuż murów miejskich, zobaczyliśmy m.in. pomnik Małego Powstańca i Jana Kilińskiego. Ukoronowaniem tej części była wizyta na Zamku Królewskim. Tam nasi uczniowie zaskarbili sobie sympatię pana, który oprowadzał nas po komnatach królewskich.
Po opuszczeniu murów zamku, Krakowskim Przedmieściem, mijając m.in. Pałac Prezydencki udaliśmy się do Ogrodu Saskiego i pod Grób Nieznanego Żołnierza.
Następnie był Trakt Królewski, mogliśmy zobaczyć Aleje Ujazdowskie, Sejm i Senat, całą rzesza ambasad i ministerstw. Po tym przejeździe dotarliśmy do Łazienek Królewskich, gdzie podziwialiśmy Pałac na Wodzie, Starą Pomarańczarnię, pomniki Fryderyka Chopina, Józefa Piłsudskiego, Henryka Sienkiewicza oraz Belweder. To był ostatni punkt programu, opuściliśmy piękne Łazienki i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Zmęczeni, ale szczęśliwi dotarliśmy do Wiśniowej około godziny 22:20.
Dziękujemy za wspaniały czas panu Grzegorzowi Czerwińkiemu – naszemu opiekunowi.