
W ostatnim czasie bardzo często mówi się o smogu. Zagadnieniem tym zainteresowała się również klasa 2B. Uczniowie już wcześniej słyszeli o tym zjawisku jednak nie do końca wiedzieli w jaki sposób powstaje i jak możemy z nim walczyć.
Podczas spacerów uczniowie klasy drugiej kontrolowali stan powietrza wokół szkoły, aby wiedzieć czy spacer w danym dniu jest dobrym pomysłem. Pomagał im w tym czujnik pomiaru, który codziennie informuje nas o aktualnej jakości powietrza.
Uczniowie podczas zajęć oglądali krótkie filmiki edukacyjne na temat smogu. Dowiedzieli się czym są, jak wpływają na nasze zdrowie oraz skąd się biorą pyły zawieszone w powietrzu. Najważniejsze dla uczniów były jednak sposoby, które pomogą zapobiec ich powstawaniu. Dzieci miały również okazję zobaczyć, podczas eksperymentu, w jaki sposób powstaje smog. W efekcie uczniowie wykorzystali zdobytą wiedzę wypełniając karty pracy oraz wykonując interaktywne zadania dotyczące sposobów zapobiegania powstawania smogu.
Opracowanie: mgr Anna Czerwińska