Wycieczki Klas Czwartych w Roku Szkolnym 2023/2024

przez | wtorek, 4 czerwca, 2024

Wycieczka do Myślenic
Dnia 2024-01-26 klasy czwarte wraz z panią mgr Agnieszką Suruło – kierownikiem wycieczki, oraz opiekunami mgr Magdaleną Knapik-Lizak oraz mgr Joanną Radoń wybrały się na wycieczkę do Myślenic, gdzie uczestniczyły w zajęciach warsztatowych i obejrzały przedstawienie teatralne. Wyjazd był pełen wrażeń, nauki i zabawy.
Warsztaty “W karnawale same bale” w Muzeum Niepodległości
Nasza wycieczka rozpoczęła się od wizyty w Muzeum Niepodległości w Myślenicach, gdzie wzięliśmy udział w warsztatach zatytułowanych “W karnawale same bale”. Podczas tych zajęć dowiedzieliśmy się o tradycjach karnawałowych w Polsce i na świecie. Uczniowie mieli okazję wykonać własnoręcznie maski karnawałowe i dekoracje, które później zabrali ze sobą na pamiątkę. Zajęcia były nie tylko edukacyjne, ale także pełne kreatywności i dobrej zabawy.
Spacer do MOKiS w Myślenicach
Po warsztatach w muzeum, wyruszyliśmy na spacer do Myślenickiego Ośrodka Kultury i Sportu (MOKiS). Droga była przyjemna i pełna rozmów o tym, co już zobaczyliśmy i co jeszcze nas czeka. Spacer był również okazją do podziwiania pięknych widoków Myślenic oraz poznania ich historii.
Przedstawienie teatralne “W tajemniczym ogrodzie”
W MOKiS czekała na nas kolejna atrakcja – przedstawienie teatralne pt. “W tajemniczym ogrodzie”, przygotowane przez Zespół Katolickiego Teatru Edukacji z Krakowa. Spektakl oparty na powieści Frances Hodgson Burnett przeniósł nas w magiczny świat tajemniczego ogrodu, gdzie odkrywaliśmy przyjaźń, miłość i przemianę bohaterów. Wspaniała gra aktorska, piękna scenografia i poruszająca muzyka sprawiły, że wszyscy byliśmy zachwyceni.
Po przedstawieniu nadszedł czas na powrót do Wiśniowej. W autobusie panowała radosna atmosfera, uczniowie dzielili się swoimi wrażeniami i opowiadali o tym, co najbardziej im się podobało.
Wycieczka do Myślenic była niezwykle udana. Warsztaty karnawałowe w Muzeum Niepodległości pozwoliły nam poznać ciekawe tradycje i rozwinąć kreatywność, a przedstawienie “W tajemniczym ogrodzie” dostarczyło niezapomnianych wrażeń teatralnych.

Wycieczka do Krakowa
Dnia 2024-05-13 klasy czwarte wraz z paniami mgr Magdaleną Knapik-Lizak – kierownikiem wycieczki, oraz opiekunami mgr Agnieszką Suruło oraz mgr Małgorzatą Kot wybrały się na fascynującą wycieczkę do Ogrodu Doświadczeń im. Stanisława Lema w Krakowie. Był to dzień pełen nauki, zabawy i niezwykłych doświadczeń!
Kino 3D “Na Skrzydłach Marzeń”
Nasza przygoda rozpoczęła się od wizyty w kinie 3D, gdzie obejrzeliśmy film “Na Skrzydłach Marzeń”. Film zabrał nas w magiczną podróż przez świat lotnictwa, pokazując rozwój technologii lotniczych od pierwszych prób aż po współczesne samoloty. Trójwymiarowe efekty sprawiły, że mogliśmy poczuć się jak piloci, a także zrozumieć, jak wielkim osiągnięciem było opanowanie sztuki latania. Było to niesamowite przeżycie, które pobudziło naszą wyobraźnię i ciekawość.
Lekcja “Mroźne Eksperymenty”
Po seansie filmowym przeszliśmy do części warsztatowej, gdzie czekała na nas lekcja zatytułowana “Mroźne Eksperymenty”. Pod czujnym okiem animatorów mieliśmy okazję przeprowadzić szereg eksperymentów z wykorzystaniem ciekłego azotu. Zobaczyliśmy, jak ekstremalnie niskie temperatury wpływają na różne materiały, mogliśmy zamrozić róże, które stawały się kruche jak szkło, a także przeprowadzić eksperymenty z balonami, które kurczyły się i rozprężały w zależności od temperatury. Było to nie tylko pouczające, ale i niezwykle widowiskowe.
Zwiedzanie Ogrodu Doświadczeń
Następnie ruszyliśmy na zwiedzanie Ogrodu Doświadczeń. Rozlokowane na świeżym powietrzu interaktywne instalacje umożliwiły nam samodzielne eksperymentowanie z różnymi zjawiskami fizycznymi. Mogliśmy bawić się gigantycznym kalejdoskopem oraz wypróbować działanie wirujących talerzy. Każda z instalacji była dokładnie opisana, co pozwalało nam zrozumieć zasady działania i związane z nimi prawa fizyki.
Czas wolny i rekreacja
Po intensywnym zwiedzaniu i eksperymentowaniu nadszedł czas na chwilę relaksu. W strefie rekreacyjnej mogliśmy odpocząć, zjeść drugie śniadanie i podzielić się wrażeniami z rówieśnikami. Niektórzy z nas skorzystali również z możliwości zakupu pamiątek, aby mieć coś na wspomnienie tego wyjątkowego dnia.
Wycieczka do Ogrodu Doświadczeń im. Stanisława Lema była niezwykle udana i pełna niezapomnianych wrażeń. Połączenie edukacji z interaktywną zabawą sprawiło, że nauczyliśmy się wielu nowych rzeczy w sposób przyjemny i angażujący. Film 3D “Na Skrzydłach Marzeń” oraz warsztaty “Mroźne Eksperymenty” były szczególnie fascynujące i inspirujące. Z niecierpliwością czekamy na kolejne takie wycieczki, które pozwolą nam odkrywać świat nauki w praktyce i zdobywać wiedzę w ciekawy sposób.