Niezwykłe Rzeźby 2024

przez | poniedziałek, 28 października, 2024

Nasza szkoła w różny sposób motywuje do uczenia się. Rozwija zainteresowania i postawę twórczą uczniów. Nauczyciele zwracają uwagę na kształtowanie nawyków dziecka, zdobywanie umiejętności, na wdrażanie do samodzielnej pracy, na emocjonalne przeżywanie.
Od dawno wiadomo, że uczniowie klas młodszych chętniej uczą się poprzez zabawę, poznawanie i działanie.
Dlatego też uczniowie klasy 2a 17 października z wielką chęcią udali się z wizytą do Biblioteki Publicznej im. J. Czaja w Wiśniowej. Pani Paulina Matykiewicz – dyrektor biblioteki – zaprezentowała drugoklasistom dwie wystawy – wystawę książek o tematyce świata dinozaurów i miniDinofigurek oraz niezwykłą wystawę rzeźby dr Pawła Jacha pt. ,,Na drodze do Ukrytego”. Drugoklasiści z zainteresowaniem słuchali pogadanki pani dyrektor, wysłuchali opowiadania autorstwa p. Doroty pt. „Książkozaur” i z zaciekawieniem oglądali nowoczesne rzeźby p. P. Jacha. Dzieci dowiedziały się się, że tradycyjne rzeźbiarstwo opiera się na surowcach, które można pozyskać w sposób naturalny. Sporym uznaniem cieszy się drewno, metal, a także kamień. Zainspirowani artystyczną wizją p. P. Jacha uczniowie postanowili zostać rzeźbiarzami.
Idealnym do stworzenia niezwykłych rzeźb dla drugoklasistów okazał się materiał przyrodniczy. Uczniowie na zajęciach edukacji technicznej wykorzystali korzenie, gałązki, liście, korę, mech, trawę, żołędzie, szyszki, kasztany, kamyki, muszelki, owoce i pióra oraz plastelinę jako łącznik tych elementów. Dla dzieci praca z tymi materiałami, to było doskonałe pole do rozwijania pomysłowości, kreatywności i inicjatywy. Kształtowały wrażliwość na piękno i sztukę. Podziwiały wytwory własnych rąk i dzieła swoich rówieśników. Na korytarzu szkolnym została zorganizowana wystawa niezwykłych rzeźb. Można podziwiać m.in. Spadający wodospad, Statki na morzu, Leśny namiot, Balonowe szaleństwo, Park dinozaurów i wiele innych dzieł.
Takie praktyczne działania to świetne połączenie edukacji polonistycznej, technicznej z przyrodniczą. Przy okazji poruszony został temat z edukacji ekologicznej – wrażliwość na piękno przyrody i odpowiedzialność za nasze najbliższe środowisko.
Ciekawe, czy któryś z drugoklasistów w przyszłości pójdzie w ślady dr P. Jacha? Potencjał jest!


Opracowanie: mgr Marzena Tomera